När är det lämpligt och möjligt att konstruera dagvattendammar utan tätskikt?

När är det lämpligt att konstruera dagvattendammar utan tätskikt, så att dagvattnet har kontakt med grundvattnet? När är det olämpligt? Och när behövs tillstånd för att infiltrera dagvatten? VA-guidens expert Jonas Andersson, WRS, svarar.

Rulla till toppen