Information till utställare 2023

Vatten Avlopp Kretslopp är en konferens som erbjuder både föreläsningar och en utställning med produkter och tjänster inom små avlopp, dagvatten och VA-planering. Det finns fina möjligheter att diskutera och mingla i utställningen för alla deltagare. Bokningen öppnar 29 september kl 09.00. Varmt välkommen som utställare och boka monter!

Vill du vara utställare på Vatten Avlopp Kretslopp 15-16 mars 2023 i Helsingborg?

Konferensen äger rum på Clarion Hotel & Congress Sea U. Utställningen är fördelad på två våningsplan. Läs på ordentligt vad som gäller för dig som utställare, all information du behöver hittar du via menyn här nedan. Har du frågor om utställningen, kontaktar du Elin Jansson som är utställningsansvarig.

OBS! Begränsningar för större gods

All viktig information för in- och utflytt av gods till montrar hittar du i fliken Godshantering. Utställare med större gods kan endast boka monter på plan 1 på grund av måtten på hissar och dörrar. Se alla begränsande mått nedan.

Plan 1: Gods till montrar på denna våning kan vara max 2,20 meter höga och 1,80 meter breda. (max H:2,2 m och B:1,8 m)

Plan 2: Gods till montrar på denna våning kan vara max 2,08 meter höga, 0,89 meter breda och 1,40 meter djupa. (max H:2,08 m, B:0,89 m och D: 1,4 m)

Klicka på respektive planskiss för att se den som större bild i ny flik. Du kan även ladda ned planskisserna som pdf:er via fliken planskiss, fotografier och film nedan.

Utställningen är fördelad på två våningsplan. Det finns 37 monterplatser i utställningen och två olika storlekar på montrar: Monter 3x2m (6 kvm) eller Monter 2x2m (4 kvm).

Planskisser 2023 
(planskisser och fotografier laddas ned som pdf)

Plan 1 & 2
Fotografier inifrån utställningsområdet, inför konferensen
Film från konferensanläggningen

Här ser du vilka företag som redan har bokat en monterplats och vilka montrar som är lediga. Uppdatering av bokade montrar sker manuellt varje arbetsdag.

Plan 1
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. VA-guiden
16.
17.
18.
19.
20.

Plan 2
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.

Monter 2x2m (4 kvm)
Pris: 16 500 kr exkl. moms.
En person ingår i priset.

Monter 3x2m (6 kvm)
Pris: 20 500 kr exkl. moms.
En person ingår i priset.

Monterpriset inkluderar

  1. En deltagarplats till konferensen per monter (ordinarie pris ca 9 900 kronor). I priset ingår bemanning av monter, konferensens seminarier, fika, lunch och konferensmiddag.
  2. Monterutrustning som ingår: Eluttag (max 2000 W), en stol, ett bord 140×45 och trådlös internetuppkoppling (Wifi – Clarion Connect, inget lösenord).
    OBS! Monterväggar ingår ej! Se beställningslista för extrautrustning under fliken Uthyrningssortiment längre ner.
  3. Företagets logga med företagspresentation på konferensens hemsida.
  4. Företagets logga i nyhetsbrev inför konferensen.

Extra person i montern
Pris: 3 500 kr exkl. moms.
I priset ingår bemanning av monter, konferensens seminarier, fika, lunch och konferensmiddag.
(Separat bokningsformulär för all monterpersonal kommer skickas ut senare till kontaktperson för monterbokningen).

Övrig marknadsföring
– Sponsorkaffe (först till kvarn, max 2 företag)
– Annonstavlor på toalettdörrarna (först till kvarn, max 1 företag)
Kontakta Elin Jansson vår utställningsansvarige för pris och bokning.

OBS! Viktiga mått att ta hänsyn till:
Utställare med större gods kan endast boka monter på plan 1 på grund av måtten på hissar och dörrar. Se alla begränsande mått nedan.

Plan 1: Gods till montrar på denna våning kan vara max 2,20 meter höga och 1,80 meter breda. (max H:2,2 m och B:1,8 m)

Plan 2:Gods till montrar på denna våning kan vara max 2,08 meter höga, 0,89 meter breda och 1,40 meter djupa. (max H:2,08 m, B:0,89 m och D: 1,4 m)

Om ni har produkter som väger 500 kg eller mer, måste vikten fördelas på en kvadratmeterstor yta för att inte skada golvet. Tänk även på att skydda golvet med mattor eller dylikt vid flytt av tunga eller vassa saker.

OBS! Viktig information för inflytt av gods till montrar i utställningen. 

1. Husets lastkaj (Kungsgatan 3 till varuintag, 252 21 Helsingborg)
Detta är den enda inflyttningsvägen för:
– Allt större gods som ska till plan 1.
– Allt gods som transporteras med lastbil.
– Allt gods med personbilssläp som behöver lasta av vid lastkaj.

Köbildning på gatan vid lastkajen är inte tillåtet. Tid för in- och utflytt behöver därför bokas.
I bokningsformuläret för montern anger du att du behöver använda hotellets lastkaj för in- och utflytt. Hotellets mötes- och eventkoordinator kommer sedan kontakta er för tider. Inflytt via lastkajen kan göras till och med tisdag den 14 mars.

2. Hotellets glashissar i lobby/restaurang
Kan endast användas för mindre gods till plan 1 och 2.

3. Hiss från P-garage
Kan endast användas för mindre gods till plan 1 och 2.

Respektera hotellets krav att utställare som inte är i behov att flytta in gods via husets lastkaj ska använda sig av hotellets glashissar i lobby/restaurang alternativt hiss från p-garage.

Godshantering
– Gods tas emot tidigast måndag 13 mars kl 08.00.
– Ditt gods blir levererat till er monter enligt normala fraktbestämmelser.
– Vagnar och manuell pallyftare finns att låna på Clarion Hotel Sea U.

Godsavhämtning
– Senast fredag 17 mars kl 15.00.
– Utställare svarar själv för packning, bokning av transport samt fraktsedlar och adressering av gods efter utställningen slut.
– I det fall gods inte avhämtas, lagras det på annan plats mot kostnad av 1500 kr exkl. moms/per dygn/gods.

Kontaktperson för godsfrågor (samt in- och utflytt av gods) 
Kontakta mötes- och eventkoordinator, Sofia Hagström, E-post: conference.seau@choice.se eller Tel: +46 (0)42-40 52 607. Konferensreceptionen, när de är på plats: Tel: +46 (0)42-40 52 634.

Godsadressering, för både stora och små leveranser:
Clarion Hotel Sea U Helsingborg
ATT: VAK2023, Monternummer, utställande företag, kontaktperson
Kungsgatan 3, till varuintag
252 21 Helsingborg

Det är mycket viktigt att du märker godset noggrant, ange adressen på ovanstående sätt.

Parkering
– Parkeringsgarage (Aimo Park) finns under Clarion Hotel & Congress Sea U
– Utomhus parkering finns på Parapeten nära hotellet
– De flesta hotellen erbjuder parkeringsmöjlighet

Viktig information till utställare från Clarion Hotel & Congress Sea U om:
– In- & utflytt, emballage & avfall
– Försäkring
– Brandföreskrifter
– Brandsäkerhet
– Utrymningsvägar
– Alkohol
Informationshäftet laddas ned som pdf

Konferensveckan

Tisdag 14 mars
10.00-19.00 Registrering för utställare och inflytt/byggnation av montrar
16.00-18.30 Studiebesök och inspirationsföreläsning på RecoLab. Separat anmälan kommer öppnas längre fram.

Onsdag 15 mars
07.00-08.00 Registrering för utställare och inflytt till montrar med mindre gods OBS! Inlastning sker endast genom hotellentrén eller via hissen i P-garage, INTE genom lastkaj.
08.30-17.00 Konferens och utställning
Temapromenad små avlopp och dagvatten
19.00 Konferensmiddag i Sundspärlan för deltagare, föreläsare och utställare

Torsdag 16 mars
08.30-15.30 Konferens och utställning
Guidad tur för entreprenörer i utställningen
15.30-18.00 utflytt för utställare

Monterutrustning som ingår i montern:
– Eluttag (max 2000 W)
– En stol
– Ett bord 140×45
– Trådlös internetuppkoppling (Wifi – Clarion Connect, inget lösenord)
OBS! Monterväggar ingår ej! Beställningslistan för monterutrustning kommer längre fram.

Hyra ytterligare monterutrustning?
Uthyrning av ytterligare monterutrustning och frågor om monterbyggnation hanteras av Malmö Mäss-service.

Malmö Mäss-service:
Varje utställare får själv ombesörja övrig byggnation i sin monter eller anlita tjänsterna via Malmö Mäss-service, beställningslista och kontaktuppgifter kommer tillhandahållas senare. Maximal höjd för monterbyggnation samt dekor är 2500 mm. Vid högre byggnation krävs separat tillstånd från Clarion SeaU, samt att en tilläggsavgift kan debiteras.
Se fotografier inifrån utställningsområdet, inför konferensen (pdf)
– Beställningslistan för monterutrustning kommer längre fram.

Temapromenader: Vi tar konferensbesökarna till er monter under onsdagen! Ni har ca 5 minuter att berätta om er verksamhet (förbered minipresentation) sedan går gruppen vidare. Detta har varit mycket uppskattat bland besökarna, sett till utvärderingarna, från konferenserna tidigare år i Västerås, Örebro, Borås, Karlstad, Norrköping, Gävle och Halmstad.

Guidad rundvisning för entreprenörer under torsdagen. Entreprenörer erbjuds både guidad tur i utställningen och fri tid i utställningen. Här har ni ca 5 minuter per monter (förbered minipresentation) och stor chans att berätta om era produkter och tjänster för dem som anlägger och gräver.

Årets monter: Deltagarna kommer återigen kunna rösta på årets monter i utställningen. Den vinnande montern presenteras under konferensmiddagen den den 15 mars och priset utgörs av att få förtur till att boka monterplats till nästa års konferens.

Vi planerar också ytterligare aktiviteter och trevligheter i utställningen, mer info kommer längre fram.

Utställartips!
Montern bör avspegla syftet och målet med att ställa ut på konferensen. Under onsdag och torsdag fylls lokalerna med yrkesfolk inom VA som t.ex. tillsynar eller köper in produkter.
Ta del av seminarierna och föreläsningarna. Genom er monterplats har ni fritt tillträde till konferensens alla seminarier och föreläsningar. Titta noga i programmet och se vad ni vill lära er mer om.

Tveka inte att höra och dig om något är oklart!

Elin Jansson
Elin Jansson
Bokning utställare & Praktiska frågor

Vi andra frågor om konferensen, se kontaktpersoner under konferensens kontaktsida.

Tipsa gärna om mötesplatsen Vatten Avlopp Kretslopp på er hemsida, sociala medier eller i era annonser. 

Märk gärna dina inlägg med några av våra #
#VAK2023 #VattenAvloppKretslopp #VAguiden #ClarionHotelSeaU #Helsingborg

Vi finns på Linkedin och Facebook och du får gärna märka upp bilder på Instagram också!

Konferensens hemsideadress: www.vaguiden.se/vak
Konferensens logotyp.

Högerklicka för att kopiera bildwebbadress.

Förslag på tipstexter:
________________________________________
Vatten Avlopp Kretslopp 2023
15-16 mars, Helsingborg.
www.vaguiden.se/vak
________________________________________
Vi ställer ut på Vatten Avlopp Kretslopp 2023
15-16 mars, Helsingborg.
www.vaguiden.se/vak
________________________________________
Vatten Avlopp Kretslopp 2023
15-16 mars, Helsingborg.
– Den årliga mötesplatsen för alla som arbetar med små avlopp, dagvatten och VA-planering!
Arrangörer: VA-guiden. Samarbetspartners: Helsingborgs stad, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp (NSVA) och Event in Skåne.
VA-guidens tjänster innefattar små avlopp, dagvatten och VA-planering.
www.vaguiden.se/vak
________________________________________
Vatten Avlopp Kretslopp 2023
15-16 mars, Helsingborg.
– Den årliga mötesplatsen för alla som arbetar med små avlopp, dagvatten och VA-planering!
15-16 mars: Vatten Avlopp Kretslopp, konferens och utställning.
16 mars: Gräventreprenörer bjuds in till Entreprenörstorsdag (utöver ordinarie program).
Arrangörer: VA-guiden. Samarbetspartners: Helsingborgs stad, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp (NSVA) och Event in Skåne.
VA-guidens tjänster innefattar små avlopp, dagvatten och VA-planering.
www.vaguiden.se/vak

Vatten Avlopp Kretslopp

Samarbetspartners 2023

HBG w200
Event in Skåne w200

Aktuellt

Konferensens nyhetsbrev

Följ oss

334GillarGilla
0FöljareFölj
153PrenumeranterPrenumerera