OBS! Viktiga mått att ta hänsyn till:
Utställare med större gods kan endast boka monter på plan 1 på grund av måtten på hissar och dörrar. Se alla begränsande mått nedan.
Plan 1: Gods till montrar på denna våning kan vara max 2,20 meter höga och 1,80 meter breda. (max H:2,2 m och B:1,8 m)
Plan 2:Gods till montrar på denna våning kan vara max 2,08 meter höga, 0,89 meter breda och 1,40 meter djupa. (max H:2,08 m, B:0,89 m och D: 1,4 m)
Om ni har produkter som väger 500 kg eller mer, måste vikten fördelas på en kvadratmeterstor yta för att inte skada golvet. Tänk även på att skydda golvet med mattor eller dylikt vid flytt av tunga eller vassa saker.
OBS! Viktig information för inflytt av gods till montrar i utställningen.
1. Husets lastkaj (Kungsgatan 3 till varuintag, 252 21 Helsingborg)
Detta är den enda inflyttningsvägen för:
– Allt större gods som ska till plan 1.
– Allt gods som transporteras med lastbil.
– Allt gods med personbilssläp som behöver lasta av vid lastkaj.
Köbildning på gatan vid lastkajen är inte tillåtet. Tid för in- och utflytt behöver därför bokas.
I bokningsformuläret för montern anger du att du behöver använda hotellets lastkaj för in- och utflytt. Hotellets mötes- och eventkoordinator kommer sedan kontakta er för tider. Inflytt via lastkajen kan göras till och med tisdag den 14 mars.
2. Hotellets glashissar i lobby/restaurang
Kan endast användas för mindre gods till plan 1 och 2.
3. Hiss från P-garage
Kan endast användas för mindre gods till plan 1 och 2.
Respektera hotellets krav att utställare som inte är i behov att flytta in gods via husets lastkaj ska använda sig av hotellets glashissar i lobby/restaurang alternativt hiss från p-garage.
Godshantering
– Gods tas emot tidigast måndag 13 mars kl 08.00.
– Ditt gods blir levererat till er monter enligt normala fraktbestämmelser.
– Vagnar och manuell pallyftare finns att låna på Clarion Hotel Sea U.
Godsavhämtning
– Senast fredag 17 mars kl 15.00.
– Utställare svarar själv för packning, bokning av transport samt fraktsedlar och adressering av gods efter utställningen slut.
– I det fall gods inte avhämtas, lagras det på annan plats mot kostnad av 1500 kr exkl. moms/per dygn/gods.
Kontaktperson för godsfrågor (samt in- och utflytt av gods)
Kontakta mötes- och eventkoordinator, Sofia Hagström, E-post: conference.seau@choice.se eller Tel: +46 (0)42-40 52 607. Konferensreceptionen, när de är på plats: Tel: +46 (0)42-40 52 634.
Godsadressering, för både stora och små leveranser:
Clarion Hotel Sea U Helsingborg
ATT: VAK2023, Monternummer, utställande företag, kontaktperson
Kungsgatan 3, till varuintag
252 21 Helsingborg
Det är mycket viktigt att du märker godset noggrant, ange adressen på ovanstående sätt.
Parkering
– Parkeringsgarage (Aimo Park) finns under Clarion Hotel & Congress Sea U
– Utomhus parkering finns på Parapeten nära hotellet
– De flesta hotellen erbjuder parkeringsmöjlighet
Viktig information till utställare från Clarion Hotel & Congress Sea U om:
– In- & utflytt, emballage & avfall
– Försäkring
– Brandföreskrifter
– Brandsäkerhet
– Utrymningsvägar
– Alkohol
Informationshäftet laddas ned som pdf