Information till utställare 2025

Vatten Avlopp Kretslopp är en konferens som erbjuder både föreläsningar och en utställning med produkter och tjänster inom små avlopp, dagvatten och VA-planering. Konferensen äger rum på Fyrishov i Uppsala. All information om utställningen hittar du via menyn nedan. Läs på ordentligt vad som gäller för dig som utställare. Har du frågor om utställningen kontaktar du Elin Jansson som är utställningsansvarig. Varmt välkommen till Uppsala!

Monterbokning VAK 2025

Du kan ladda ned planskissen som pdf via fliken planskiss och fotografier nedan.

Utställningen kommer vara i hall D på Fyrishov i Uppsala.
Det finns 54 monterplatser i utställningen i olika storlekar på montrarna: Monter 2x2m (4 kvm) och Monter 3x2m (6 kvm). Om man vill så kan man även boka en Dubbelmonter 6×2 (12 kvm). Då behöver man göra två separata bokningar för det går endast att boka en monter i taget.

Planskiss 2025 
(planskiss och fotografier laddas ned som pdf)

Planskiss VAK2025 (med mått)
Fotografier inifrån utställningsområdet, inför konferensen

Här ser du vilka företag som har bokat en monterplats.
Se planskiss med alla utställarföretag: Planskiss VAK2025

Utställning hall D
1. SEKA Miljöteknik AB
2. FlexiClean AB
3. AQUATO Umwelttechnologien GmbH
4. Tranås Cementvarufabrik AB och Watersystems AB
5. VA-guiden
6. SCALGO
7-8. Kingspan BAGA AB
9. Wavin
10.
11. Mosbaek A/S
12. FVB AB
13. Plastinject Watersystem AB
14. Alnarp Cleanwater Technology AB
15. Vatteninfo Sverige AB
16. Cipax AB
17. Uppsala Kommun / Uppsala Vatten & Avfall
18. VegTech
19. Airwatergreen AB
20.
21. SWECO
22. Wibax Sales AB
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31. Ponova Nordic AB
32.
33.
34. Emendo AB
35-36. AB Evergreen Solutions
37.
38.
39.
40.
41.
42. Research Institutes of Sweden AB (RISE)
43.
44. Topas Vatten AB
45. Ecoloop
46. WRS
47.
48.
49.
50. Uponor Infra AB
51.
52-53. Biokube A/S
54. FANN VA-Teknik AB*
* Vinnare av Årets monter på VAK2024, fick förtur att boka monter till VAK2025.

Monter 2x2m (4 kvm)
Pris: 17 600 kr exkl. moms.
En person ingår i priset.

Monter 3x2m (6 kvm)
Pris: 21 800 kr exkl. moms.
En person ingår i priset.

Dubbelmonter 6x2m (12 kvm)
Pris: 37 000 kr exkl. moms.
Två personer ingår i priset.
OBS! För att boka dubbelmonter så behöver man göra två separata bokningar för det går endast att boka en monter i taget.

Monterpriset inkluderar

  1. En deltagarplats till konferensen per monter (ordinarie pris ca 10 200 kronor). I priset ingår bemanning av monter, konferensens seminarier, fika, lunch och konferensmiddag.
  2. Monterutrustning som ingår: Montermatta, eluttag (max 2000 W) och trådlös internetuppkoppling. (Wifi – Uppsala guest, logga in med egna kontaktuppgifter).
    OBS! Monterväggar kommer endast ingå i de montrar som ej står mot en vägg! Beställningslistan för monterutrustning kommer längre fram.
  3. Företagets logga med företagspresentation på konferensens hemsida.
  4. Lista över alla bokade företag samt monternummer på konferensens hemsida.
  5. Företagets logga i nyhetsbrev inför konferensen.

Monterbokningen är bindande
En faktura skickas i anslutning till bokningen med en bokningsavgift på 10.000 kr exkl. moms (som är en del av monterpriset). Resterande kostnad för monteryta, extra personer i montern samt eventuella tilläggsbeställningar faktureras i mars efter avslutad konferens.

Medutställare i bokad monter
Det finns möjlighet att vara medutställare i en bokad monter. Det kostar 3 000 kr exkl. moms och innebär exponering på webben med företagspresentation och logga, i nyhetsbrev samt exponering i själva montern tillsammans med huvudutställaren. För att medutställaren ska delta med personal i montern och på konferensen så bokar man sig som extra person i montern á 4 200 kr per extra person.

Extra person i montern
Pris: 4 200 kr exkl. moms.
I priset ingår bemanning av monter, konferensens seminarier, fika, lunch och konferensmiddag. Max antal: totalt 5 personer i montern, inkl. personen som ingår i monterpriset. Ytterligare personal i montern får boka sig till konferensdeltagarpris. (Separat bokningsformulär för all monterpersonal kommer skickas ut senare till kontaktperson för monterbokningen).

Övrig marknadsföring
– Sponsorkaffe (först till kvarn, max 2 företag)
– Annonstavlor på toalettdörrarna (först till kvarn, max 1 företag)
Kontakta Elin Jansson vår utställningsansvarige för pris och bokning.

OBS! Boende ingår inte. Det bokas och betalas separat. Se förslag på hotell under fliken Boende & Hitta hit

OBS! Viktig information för inflytt av gods till montrar i utställningen. 

Godsintag
Godsintag med större gods på pall sker genom Inlastning 3 på baksidan av Fyrishov Gamla Uppsalagatan: höjd 2,25 m, bredd 2,30 m. Ni som kommer med mindre gods går in igenom Entré 2 på Idrottsgatan, där finns det en personhiss som ni tar upp till plan 1: Höjd 2,1 m, bredd 1 m och max 630 kg.
Tänk på att skydda golvet inne i utställningen med mattor eller dylikt vid flytt av tunga eller vassa saker.

Godshantering 
Gods tas tidigast emot på måndagen den 10 mars mellan kl. 12.00-17.00. Men även på tisdagen mellan kl. 08.00-17.00.
Trådvagnar och manuell palldragare finns att låna på Fyrishov.
OBS! Det finns ingen lastkaj och ingen större truck som kan lasta av eller på gods.

Godsavhämtning
Senast fredag 14 mars mellan kl. 08.00-12.00
– Utställare svarar själv för packning, bokning av transport samt fraktsedlar och adressering av gods efter utställningen slut.
– I det fall gods inte avhämtas, lagras det på annan plats mot kostnad av 2000 kr exkl. moms/per dygn/gods.

Kontaktperson för godsfrågor (samt in- och utflytt av gods) 
Elin Jansson, E-post: [email protected] eller Tel: +46 (0)583-406 74

Godsadressering, för både stora och små leveranser:
Fyrishov
Idrottsgatan 2, entré 2
ATT: VAK2025, monternummer, utställare företag, kontaktperson
753 33 Uppsala

Det är mycket viktigt att du märker godset noggrant, ange adressen på ovanstående sätt.

Parkering
Parkering finns vid Fyrishov, det kostar 15 kr per timme mellan 08.00-18.00 och
5 kr per timme mellan 18.00-08.00. Elbilsladdning finns också mot parkeringsavgift.

Deadlines
Fredag 7 februari
– Sista dag att lämna in beskrivning av företag/produkt som visas på hemsidan
– Monterbokningen stänger

Fredag 11 februari
– Sista dag för beställning av monterutrustning

Fredag 21 februari
– Sista dag för bokning av monterpersonal

Konferensveckan
Måndag 10 mars
12.00-17.00 Gods kan tidigast tas emot

Tisdag 11 mars
08.00-17.00 Registrering för utställare och inflytt/byggnation av montrar.
Eftermiddag/kväll: Mer info kommer inom kort.

Onsdag 12 mars
07.30-08.00 Registrering för utställare och inflytt till montrar med mindre gods
08.00-17.00 Konferens och utställning
För- och eftermiddag Fika och rundtur i utställningen
19.00 Konferensmiddag på Uppsala slott

Torsdag 13 mars
08.30-16.00 Konferens och utställning
12.15-16.00 Entreprenörer kommer delta på seminarier samt ha tid i utställningen
16.00-17.00 Utflytt för utställare

Fredag 14 mars
08.00-12.00 Godsavhämtning sker senast denna dag och tid.
I det fall gods inte avhämtas, lagras det på annan plats mot kostnad av 2000 kr exkl. moms/per dygn/gods.

Monterutrustning som ingår i montern:
– Montermatta
– Eluttag (max 2000 W)
– Trådlös internetuppkoppling (Wifi – Uppsala guest, logga in med egna kontaktuppgifter).
OBS! Monterväggar kommer endast ingå i de montrar som ej står mot en vägg!

Hyra ytterligare monterutrustning?
Uthyrning av ytterligare monterutrustning och frågor om monterbyggnation hanteras av Expowall AB. Varje utställare får själv ombesörja övrig byggnation i sin monter eller anlita tjänsterna via Expowall AB.
Maximal höjd för monterbyggnation samt dekor är 2500 mm. Vid högre byggnation krävs separat tillstånd från Fyrishov, samt att en tilläggsavgift kan debiteras.
– Kontaktperson: Joakim Gustafsson:+46 (0)70-733 53 07, [email protected].
Se fotografier inifrån utställningsområdet, inför konferensen (pdf)
Klicka här för bokning av monterutrustning (Senast tisdagen den 11 februari 2025 behöver vi har er beställning för att kunna säkerställa leveransen. Beställningar efter detta datum får en prisjustering med 30% på priset).

Rundtur i utställningen:
Vi tar konferensbesökarna till er monter! Den guidade rundturen kommer att ske under två tillfällen på onsdagen den 12 mars. Du kommer att få besök av konferensdeltagare under antingen förmiddag eller eftermiddag. Syftet med rundturen är ge deltagarna en introduktion till de produkter och tjänster som ni utställare erbjuder. Ni har ca 5 minuter att berätta om er verksamhet (förbered minipresentation) sedan går gruppen vidare.

Årets monter: Deltagarna kommer återigen kunna rösta på årets monter i utställningen. Den vinnande montern presenteras under konferensmiddagen den 12 mars och priset utgörs av att få förtur till att boka monterplats till nästa års konferens.

Vi planerar också ytterligare aktiviteter och trevligheter i utställningen, mer info kommer längre fram.

Utställartips!
Montern bör avspegla syftet och målet med att ställa ut på konferensen. Under onsdag och torsdag fylls lokalerna med yrkesfolk inom VA som t.ex. tillsynar eller köper in produkter.
Ta del av seminarierna och föreläsningarna. Genom er monterplats har ni fritt tillträde till konferensens alla seminarier och föreläsningar. Titta noga i programmet och se vad ni vill lära er mer om.

Tveka inte att höra och dig om något är oklart!

Elin Jansson
Bokning utställare & Praktiska frågor

Vi andra frågor om konferensen, se kontaktpersoner under konferensens kontaktsida.

Tipsa gärna om mötesplatsen Vatten Avlopp Kretslopp på er hemsida, sociala medier eller i era annonser. 

Märk gärna dina inlägg med några av våra #
#VAK2025 #VattenAvloppKretslopp #VAguiden #Fyrishov #Uppsala

Vi finns på Linkedin och Facebook och du får gärna märka upp bilder på Instagram också!

Konferensens hemsideadress: www.vaguiden.se/vak
Konferensens logotyp.

Högerklicka för att kopiera bildwebbadress.

Förslag på tipstexter:
________________________________________
Vatten Avlopp Kretslopp 2025
12-13 mars, Uppsala.
www.vaguiden.se/vak
________________________________________
Vi ställer ut på Vatten Avlopp Kretslopp 2025
12-13 mars, Uppsala.
www.vaguiden.se/vak
________________________________________
Vatten Avlopp Kretslopp 2025
12-13 mars, Sundsvall.
– Den årliga mötesplatsen för alla som arbetar med små avlopp, dagvatten och VA-planering!
Arrangörer: VA-guiden. Samarbetspartners: Uppsala kommun och Uppsala Vatten & Avfall.
VA-guidens tjänster innefattar små avlopp, dagvatten och VA-planering.
www.vaguiden.se/vak
________________________________________
Vatten Avlopp Kretslopp 2025
12-13 mars, Uppsala.
– Den årliga mötesplatsen för alla som arbetar med små avlopp, dagvatten och VA-planering!
12-13 mars: Vatten Avlopp Kretslopp, konferens och utställning.
Arrangörer: VA-guiden. Samarbetspartners: Uppsala kommun och Uppsala Vatten & Avfall.
VA-guidens tjänster innefattar små avlopp, dagvatten och VA-planering.
www.vaguiden.se/vak

Samarbetspartners 2025

Logotyp Uppsala Vatten och Avfall

Aktuellt

Konferensens nyhetsbrev