Kan vi tvinga fastighetsägare att bilda samfällighet och koppla in sig på det kommunala VA-nätet?
Vi har ett mindre område (runt 14 fastigheter) med dåliga avlopp. Kommunen kommer inte att inrätta verksamhetsområde men man har gjort en anslutningspunkt för inkoppling till det kommunala spillvattennätet. Det är alltså upp till fastighetsägarna i området att själva bilda en samfällighet och gräva ett ledningsnät. Vi har gått ut …
